Απόψεις και Αιτήματα του αγροτικού τομέα του ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας για τους Δασικούς Χάρτες.

24 Ιουλίου - 17:06 Τοπικά

Η Ελλάδα δεν έχει καταρτήσει Εθνικό Κτηματολόγιο και αποτελεί την απόλυτη εξαίρεση ανάμεσα στα κράτη μέλη της ΕΕ και στον τομέα αυτό. Από το 1998 η χώρα διαχειρίζεται τεράστια κοινοτικά κονδύλια για την σύνταξη Εθνικού Κτηματολογίου τα οποία έχουν κατευθυνθεί κυρίως σε άλλους σκοπούς.  Έτσι καλούμαστε μέσα σε 2 χρόνια να ολοκληρώσουμε το εθνικό Δασολόγιο και μέχρι το 2020 το εθνικό Κτηματολόγιο γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα κληθούμε να επιστέψουμε τα χρήματα που εισπράξαμε για το Κτηματολόγιο από την ΕΕ. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό μια ποινική ρήτρα αυτού του μεγέθους θα βύθιζε τη χώρα σε μεγαλύτερα προβλήματα από τα ήδη υπάρχοντα. Επί πλέον για ποια ανάπτυξη της υπαίθρου μιλάμε όταν σε πολλές των περιπτώσεων δεν είναι ξεκάθαρο τι ανήκει στο Κράτος και τι στους Πολίτες;

Η κατάρτιση εθνικού Δασολογίου είναι απαραίτητη για την ολοκλήρωση του Εθνικού Κτηματολογίου και οι πολίτες έπρεπε να είναι ενημερωμένοι για την χρησιμότητα και την αναγκαιότητα του εγχειρήματος. Αντί αυτού, η όλη προσπάθεια κινδυνεύει να καταπέσει γιατί ο κόσμος είναι απληροφόρητος στην πλειοψηφία του, στρέφει την πλάτη του σε ένα ακόμη δήθεν εισπρακτικό μέτρο, ενστερνίζεται μια ανέντιμη αντιπολιτευτική προπαγάνδα που χρεώνει στον ΣΥΡΙΖΑ ακόμη και το προπατορικό αμάρτημα ή πέφτει θύμα επιτηδείων πληρώνοντας υπέρογκα ποσά  για εργασίες που δεν είναι απαραίτητες (π.χ. τοπογραφικά) για την παρούσα φάση.

Είναι επίσης γεγονός ότι το όλο εγχείρημα έχει σημαντικές παραλείψεις που οφείλονται κυρίως στην αδυναμία συνεργασιών μεταξύ υπηρεσιών, ή στην πλημμελή συνεργασία Δασικής Υπηρεσίας και δασοτεχνικού γραφείου που συνέταξε τον  Δασικό Χάρτη του Νομού. Το αποτέλεσμα των παραπάνω  είναι από την ανάρτηση να μην έχουν εξαιρεθεί από δασικούς χαρακτηρισμούς ολόκληρες Οικιστικές Περιοχές, ο Αναδασμός, ο Εποικισμός, τα παλαιά  Παραχωρητήρια κλπ., ενώ ακίνητα με τελεσίδικες πράξεις χαρακτηρισμού ως αγροτικά ή τελεσιδικίες σε Διοικητικά Δικαστήρια να παρουσιάζονται στο Χάρτη δασικά. Και πόσα άλλα….

Υπάρχει πολύ μεγάλη ανάγκη η δημόσια διοίκηση να αναγνωρίσει τα λάθη και τις παραλείψεις της και να απαλλάξει τους πολίτες από ευθύνες που δεν τους ανήκουν. Να πάρουν τον χρόνο τους και το ειδικευμένο προσωπικό που τους χρειάζεται εν ανάγκη με αποσπάσεις από άλλες δασικές Υπηρεσίες και να δουλέψουν για τη διόρθωση σφαλμάτων.

Θεωρούμε λοιπόν, ότι:

  1. Οι δασικοί χάρτες πρέπει άμεσα να συμπληρωθούν με τα στοιχεία που λείπουν, όπως όρια οικισμών, περιοχές αναδασμού και εποικισμού, παραχωρητήρια, τελεσίδικες πράξεις χαρακτηρισμού που υπάρχουν στα αρχεία των δασαρχείων εδώ και χρόνια.
  2. Οι όποιες τροποποιήσεις – διορθώσεις – βελτιώσεις για το θέμα των δασικών χαρτών γίνουν από την πλευρά της κυβέρνησης θα πρέπει να ευεργετήσουν ισότιμα όλους τους πολίτες που έχουν εμπλακεί ή πρόκειται να εμπλακούν στην διαδικασία των αντιρρήσεων, επομένως οι όποιες παρατάσεις προθεσμιών αποφασιστούν θα πρέπει να ισχύσουν μετά το πέρας όλων των αναμενόμενων τροποποιητικών και διευκρινιστικών διατάξεων. Ασφυκτικές προθεσμίες και διορίες μόνο κακό και πανικό μπορούν να προκαλέσουν στο όλο εγχείρημα, με αποτέλεσμα  τον αποπροσανατολισμό και τον εκβιασμό του αγροτικού κόσμου και όχι μόνο.
  3. Η ενημέρωση του ΟΠΕΚΕΠΕ πρέπει να γίνει με το πέρας όλων ανεξαιρέτως των διαδικασιών και αφού κυρωθούν τελεσίδικα οι Δασικοί Χάρτες για να μην εμπλακούν και οι αγροτικές επιδοτήσεις σε ένα κυκεώνα αμφισβητήσεων και  αμφιβολιών. Έως τότε θα πρέπει να ισχύσει ότι και σήμερα.
  4. Με ευθύνη των αρμόδιων υπουργείων σε κάθε Κέντρο Ενημέρωσης Πολιτών θα πρέπει να στηθούν γραφεία ενημέρωσης και υποβοήθησης Πολιτών για την υποβολή αντιρρήσεων. Άνεργοι νέοι επιστήμονες – κατά προτίμηση Δασολόγοι – μπορούν να στελεχώσουν τις θέσεις αυτές στα ΚΕΠ. Αντιλαμβανόμαστε ότι το μέτρο αυτό δεν μπορεί να εξυπηρετήσει όλους τους θιγόμενους πολίτες ωστόσο μπορεί να γίνει χρήσιμο για ορισμένους αγρότες που στην αντίθετη περίπτωση θα υποχρεωθούν να μείνουν εκτός της διαδικασίας με ότι αυτό συνεπάγεται. Επιπροσθέτως θα εξαναγκάσει αρκετούς νεοεισερχόμενους στον χώρο ή επιτήδειους να λογικεύσουν τις αμοιβές τους.
  5. Οι Δασωμένοι Αγροί ( εκτάσεις που το 1945 ήταν αγροί και όπου στη συνέχεια λόγω εγκατάλειψης έχει εισχωρήσει δασική βλάστηση) θα πρέπει να εξαιρεθούν από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας – όταν οι ιδιοκτήτες επανέρχονται με διάθεση αξιοποίησης των ακινήτων τους-. Η δήμευση περιουσιών από το Δημόσιο με το αιτιολογικό ότι έχει εισχωρήσει δασική βλάστηση  επειδή δεν καλλιεργήθηκαν για ένα χρονικό διάστημα είναι παντελώς απαράδεκτη και πρέπει η κυβέρνηση να αποκαταστήσει την αδικία αυτή.
  6. Παρά το γεγονός ότι είμαστε εντελώς αντίθετοι με τις καταπατήσεις της δημόσιας γης πιστεύουμε ότι εκτάσεις που εκχερσώθηκαν πριν από το  1975 με σκοπό την αγροτική καλλιέργεια πρέπει να αποδοθούν κατά κυριότητα στους αγρότες έναντι χαμηλού τιμήματος (ζητάμε λιγότερο από το 1/3 της αντικειμενικής), ώστε να αποφευχθεί η διακοπή της παραγωγικής διαδικασίας  σε μια περίοδο κρίσης και αναγκαιότητας ενίσχυσης του πρωτογενή τομέα παραγωγής. Επίσης ζητάμε το τίμημα να καταβληθεί σε αρκετές δόσεις αφού οι αγρότες έχουν ήδη επιβαρυνθεί μα την αύξηση της φορολογίας και της ασφαλιστικής εισφοράς.
  7. Για τις εκτάσεις που εκχερσώθηκαν από το 1975 μέχρι το 2007 με σκοπό την παραγωγή αγροτικών προϊόντων, πρέπει να επιτρέπεται η συνέχιση της παραγωγικής διαδικασίας έναντι συμβολικού τιμήματος στο κράτος εν είδει ενοικίου. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια της εκδίωξης αγροτών από την παραγωγική διαδικασία.

Με τις σκέψεις αυτές και τις προτάσεις μας επιθυμούμε να εισακουστούμε στα κέντρα λήψης των αποφάσεων και ενημερώνουμε τους πολίτες του Νομού μας – οι οποίοι διακατέχονται από αγωνία και αβεβαιότητα –  ότι επαγρυπνούμε και βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή για την προάσπιση της παραγωγικής διαδικασίας του Πρωτογενή Τομέα.

Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας

Περισσότερα Νέα