Χρίστος Δήμας: Στο 77% η πρόοδος κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος

13 Μαΐου - 20:00 Τοπικά

Η πρόοδος κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος έχει ξεπεράσει, πλέον, το 77% δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας στο Συνέδριο «Regional Growth Conference» με θέμα: «Βιώσιμες Υποδομές: Οδηγός Επιβίωσης εν μέσω κλιματικής κρίσης», το οποίο πραγματοποιείται στην Πάτρα.

Ο κ. Δήμας, πραγματοποίησε νωρίτερα αυτοψία σε εργοτάξια κατασκευής του αυτοκινητόδρομου μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλο, όπου ενημερώθηκαν για την εξέλιξη των εργασιών σε όλο το μήκος των εργολαβιών.

Στη συνέχεια, ο κ. Δήμας μίλησε στο Συνέδριο Regional Growth, όπου ερωτηθείς σχετικά με την πρόοδο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου, δήλωσε:

«Το Πάτρα – Πύργος, αυτή τη στιγμή, είναι, ίσως, η πιο άμεση προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Είχα τη δυνατότητα να πραγματοποιήσω ακόμα μια αυτοψία, σήμερα, ξεκινώντας από τον Πύργο. Ο σχεδιασμός είναι τα 65 πρώτα χιλιόμετρα, ξεκινώντας από τον Πύργο και πηγαίνοντας βόρεια να παραδοθούν έως τις 31 Ιουλίου. Τα υπόλοιπα 10 χλμ., φτάνοντας μέχρι την Πάτρα έως το τέλος Νοεμβρίου. Αυτή τη στιγμή η συνολική ωριμότητα του έργου είναι στο 77%. Κάποια τμήματα είναι στο 97%, δηλαδή λείπουν οι πινακίδες ή η περίφραξη. Σε κάποια τμήματα χρειάζεται λίγη περισσότερη δουλειά, αλλά οι ανάδοχοι είναι αισιόδοξοι ότι στις 31 Ιουλίου θα παραδοθεί κανονικά στην κυκλοφορία».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης, στα θετικά αποτελέσματα των παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας που εφαρμόστηκαν στον εν λόγω οδικό άξονα, έως ότου περατωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος. Όπως είπε: «Με τα πιλοτικά μέτρα που εφαρμόζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο Πάτρα – Πύργος από τον Δεκέμβριο του 2023, έχουμε θεαματική μείωση στα τροχαία ατυχήματα. Αποδεδειγμένα έχουν σώσει ζωές και αυτό είναι το ζητούμενο για την οδική ασφάλεια. Αντίστοιχα μέτρα οδικής ασφάλειας σχεδιάζουμε και στον ΒΟΑΚ, έναν άλλον αυτοκινητόδρομο, όπου γίνονται πολλά τροχαία ατυχήματα».

Ερωτηθείς για τον οδικό Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, ο κ. Δήμας απάντησε: «Είναι στον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Κυβέρνησης. Μελετάμε κάποιες εναλλακτικές και εφόσον παραδώσουμε τα πρώτα 65 χλμ. του Πάτρα – Πύργος θα μπορέσουμε να συζητήσουμε συγκεκριμένα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε τον σχεδιασμό μας».

Με αφορμή την πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε:

«Ο ΒΟΑΚ είναι η τελευταία εκκρεμότητα που έχει η πολιτεία όσον αφορά μεγάλο, καινούργιο αυτοκινητόδρομο. Ήδη εκτελούνται εργασίες. Έχουμε το τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο ως τη Νεάπολη, όπου υλοποιείται ένα δημόσιο έργο με πολύ ταχείς ρυθμούς και μετά, από τη Νεάπολη έως τη Χερσόνησο που είναι ένα έργο ΣΔΙΤ, το οποίο επίσης προχωρά με πάρα πολύ καλούς ρυθμούς. Είχα μάλιστα τη δυνατότητα να κάνω αυτοψία την περασμένη Πέμπτη. Το μεγάλο τμήμα, το κεντρικό τμήμα του ΒΟΑΚ είναι η παραχώρηση: Χανιά – Ηράκλειο. Καταφέραμε και υπογράψαμε τη σύμβαση την περασμένη Παρασκευή, παρουσία του Πρωθυπουργού. Ένα πολύ σημαντικό έργο, το οποίο είναι 157 χλμ. Πάλι εκεί έχουμε χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Άρα είναι μία ακόμη απόδειξη ότι η πολιτεία μεριμνά ώστε να αξιοποιήσουμε στον μέγιστο βαθμό τα χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Όμως, ο ΒΟΑΚ επεκτείνεται και πέραν των Χανίων στα δυτικά. Υπάρχει η προαίρεση για Κίσσαμο, όπου ο στόχος της Κυβέρνησης είναι να ενεργοποιήσουμε το ταχύτερο δυνατό και μετά, βεβαίως, την επέκταση προς τα ανατολικά, μέχρι την Παχιά Άμμο, η οποία είναι το τμήμα στο νομό Λασιθίου που συνδέει τον υπάρχοντα δρόμο προς την Ιεράπετρα. Εκεί θα χρηματοδοτήσουμε άμεσα τις μελέτες ώστε να φτάσουμε μέχρι τη Σητεία».

Ερωτηθείς σχετικά με τη βιωσιμότητα των υποδομών εν μέσω κλιματικής κρίσης, ο κ. Δήμας τόνισε ότι είναι απολύτως απαραίτητο να ληφθούν μέτρα και σε αυτή την κατεύθυνση. Προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να αξιοποιήσει τους πόρους από έκτακτα χρηματοδοτικά εργαλεία προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας.

«Η κυβέρνηση, πράγματι, έχει απορροφήσει πολύ σημαντικά ποσά από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπενθυμίζοντας ότι την περασμένη εβδομάδα, υπεγράφησαν οι συμβάσεις αποκατάστασης των ζημιών που προκλήθηκαν στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias».

«Η χρηματοδότηση είναι στα 1,35 δισ. ευρώ. Άρα καταλαβαίνουμε το μέγεθος της καταστροφής, ενώ τα 600 εκατομμύρια ευρώ είναι από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Φτιάχνουμε υποδομές οι οποίες είναι πιο ανθεκτικές στην κλιματική κρίση και υποδομές, οι οποίες είναι βιώσιμες για την κοινωνία μας», πρόσθεσε ο κ. Δήμας.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι η διαχείριση των υδάτινων πόρων είναι στρατηγική προτεραιότητα της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει μία σημαντική ευθύνη στην υλοποίηση μεγάλων έργων που αφορούν τους υδάτινους πόρους, είτε είναι αρδευτικά δίκτυα, φράγματα είτε είναι αντιπλημμυρικά έργα. Ήδη, το τελευταίο δίμηνο έχουμε προχωρήσει σε σημαντικές πρωτοβουλίες. Υπογράψαμε την Πέμπτη στην Ιεράπετρα την ενίσχυση του ταμιευτήρα Μπραμιανών και το φράγμα στο Μύρτο. Ανακοινώσαμε την Παρασκευή τη χρηματοδότηση των δικτύων, για το φράγμα Πλακιώτισσας στην Μεσαρά. Στην Πελοπόννησο υπογράψαμε τη συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα του Ασωπού, το οποίο θα τροφοδοτεί όλη την πεδινή Κορινθία με νερό. Και έχουμε κι άλλα σημαντικά αρδευτικά έργα, όπου, ως σύνολο υδραυλικών έργων, ξεπερνούν τα 2,5 δισ. ευρώ σε όλη την επικράτεια», κατέληξε ο κ. Δήμας.

tempo24.gr

Περισσότερα Νέα