Έφη Γεωργοπούλου: Έχει ξεκληριστεί η Ηλεία στο δρόμο καρμανιόλα Πύργου – Πάτρας
24 Ιουλίου - 17:18 Τοπικά
Για το δρόμο καρμανιόλα Πύργου Πάτρας μίλησε μεταξύ άλλων στην επιτροπή οδικής ασφάλειας της βουλής η βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ Έφη Γεωργοπούλου – Σαλτάρη. Αναλυτικά η ομιλία:
«Θα ήθελα να κάνω μια διαπίστωση, η οποία είναι διαχρονική βέβαια, ότι το κακό οδικό δίκτυο και η κακή συμπεριφορά των οδηγών, είναι οι δύο πυλώνες που μας έχουν οδηγήσει σε αυτή την κατάσταση.
Δηλαδή, αυτή τη στιγμή όλοι το παραδέχονται ότι υπάρχει μια μικρή κωμόπολη κάθε χρόνο που χάνεται από τον χάρτη της Ελλάδας. Ευτυχώς, τα στοιχεία είναι κάπως ενθαρρυντικά με την έννοια ότι υπάρχει κάποια μείωση. Ωστόσο, το κακό οδικό δίκτυο έχει να κάνει βέβαια με όλα αυτά που προαναφέρθησαν και από άλλους Βουλευτές που έχουν σχέση με τη συντήρηση, αλλά όπου δεν υπάρχει προστατευτική νησίδα ανάμεσα στα δύο ρεύματα, εκεί υπάρχουν τα περισσότερα τροχαία. Δεν είναι κάτι καινούργιο το ότι η Δυτική Ελλάδα κατέχει την πρωτιά, σε τραγικούς απολογισμούς δηλαδή, και με νεκρούς, αλλά και με ανθρώπους οι οποίοι έχουν μείνει ανάπηροι κ.λπ..
Ο νομός Ηλείας, απ’ όπου κατάγομαι και ξέρω πως είναι τα πράγματα εκεί, σας διαβεβαιώ ότι, όχι δεν υπάρχει χωριό, δεν υπάρχει γειτονιά που να μην έχει νεκρό σ’ αυτή την «σκοτώστρα» την καρμανιόλα όπως λέμε, τον δρόμο Πατρών- Πύργου, με αποτέλεσμα να έχει ξεκληριστεί ο τόπος και ιδιαίτερα από νέα παιδιά. Η ανθρώπινη ζωή, έχει την ίδια αξία, αλλά θέλω να επισημάνω ότι νέοι άνθρωποι χάνονται. Και δεν είναι, όμως, μόνο το κακό οδικό δίκτυο. Πέρα από τις πιέσεις, ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα να αξιοποιηθούν τα διόδια, δηλαδή αυτοί που στο όνομα του κέρδους τα «βάζουν στην τσέπη τους» και δεν φροντίζουν για τους δρόμους, και οι καθυστερήσεις πάλι στο όνομα των συμφερόντων των εργολάβων που έγιναν για να υλοποιηθεί αυτός ο δρόμος, ευελπιστούμε και έχουμε τις διαβεβαιώσεις ότι άμεσα μέσα στον Ιούνιο θα ξεκινήσει ξανά η δημοπράτηση για να συνεχιστεί αυτό το έργο, αλλά πέρα απ’ αυτό, θέλω να πω ότι υπάρχει και η κακή συμπεριφορά και των οδηγών, ή καμιά φορά και των πεζών.
Νομίζω ότι εκεί πρέπει να εστιάσουμε. Για να μην απαριθμούμε συνέχεια τους λόγους, ξέρουμε ότι είναι η παραβίαση του σηματοδότη, όταν ο άλλος οδηγεί μεθυσμένος, όταν οδηγεί μιλώντας στο κινητό και μια σειρά άλλα πράγματα, όπως το όριο ταχύτητας πάνω απ’ όλα έχει να κάνει, αλλά νομίζω ότι η παιδεία των ανθρώπων, των κατοίκων, των πολιτών είναι αυτή που μπορεί να μας γλιτώσει, να μειώσει ακόμη παραπάνω τα ατυχήματα.
Θέλω να πω, ότι υπήρχαν κάποιες προσπάθειες και στο παρελθόν από δήμους για να γίνουν κάποια Κέντρα Κυκλοφοριακής Αγωγής για μικρά παιδιά. Αυτά, δεν ξέρω αν έχει κάποιος συνάδελφος άλλος να μεταφέρει κάτι άλλο, έχουν αφεθεί στην τύχη τους και χορταριάζουν, εγκαταλελειμμένα, απαξιωμένα, ενώ είναι ένα εργαλείο, τουλάχιστον, να αρχίσει από τα μικρά παιδιά, αυτή η νοοτροπία να αλλάζει, έτσι ώστε να σταματήσουμε να έχουμε αυτήν την «αιμορραγία», κάθε μέρα ή κάθε βδομάδα ή και κάθε χρόνο.
Δεν ξέρω πώς θα μπορέσουμε να πιέσουμε και με Τοπική Αυτοδιοίκηση ακριβώς να ανταπεξέλθει σε αυτές τις υποχρεώσεις ή η συνεργασία με την Τροχαία γινόταν και στο παρελθόν, δεν είναι κάτι καινούργιο, απλώς εμείς είμαστε καινούργιοι στην Επιτροπή και θέλουμε έναν μπούσουλα και σαν φυσικά πρόσωπα τι μπορούμε να κάνουμε, αλλά είμαστε τόσο λίγοι που ο καθένας να πάει στην περιοχή του, δεν καλύπτουμε φυσικά όλη την Ελλάδα. Αλλά, τι κινήσεις μπορούν να γίνουν και τι βήματα για να μπορέσουμε κάπως να μπούμε σ’ αυτό το πρόβλημα το μεγάλο, και πώς μπορούμε να συνεισφέρουμε, να είμαστε, δηλαδή, αποτελεσματικοί.
Πέρα από αυτά που είπα, νομίζω ότι μέσα από Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, δηλαδή, ξεκινώντας από τις πολύ μικρές ηλικίες, αλλά και στη συνέχεια για τους ενήλικες πολίτες, με ποιους τρόπους μπορούμε ακόμη περισσότερο να ενημερώσουμε αυτούς τους ανθρώπους, είτε μέσω της τηλεόρασης που καλώς ή κακώς είναι ένα μέσο το οποίο παρακολουθούν ή με έντυπα, με φυλλάδια, έχει γίνει στο παρελθόν και προσπάθεια και από τα διόδια, να σταματήσουμε κάποια πράγματα: Να οδηγούν μεθυσμένοι, να παραβιάζουν το όριο της ταχύτητας κ.λπ., για να μην φτάνουμε τώρα στον απολογισμό, γιατί έχω πάρα πολλά στοιχεία για το τι συμβαίνει στη δυτική Ελλάδα που είναι η πρώτη περιοχή σε νεκρούς και το κακό οδικό δίκτυο στους νομούς της Πελοποννήσου που ανέφερα πριν, που συμπεριλαμβάνεται και ο νομός Ηλείας.
Περιμένουμε, λοιπόν, και να συναποφασίσουμε αλλά και από το Προεδρείο κάποιες προτάσεις που μπορούμε κι εμείς να υλοποιήσουμε ή να πιέσουμε για να εφαρμοστούν.»