Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη: Να σταματήσει άμεσα η απαξίωση και η συστηματική υποβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

24 Ιουλίου - 18:18 Τοπικά

Την υπ’ αριθ. Πρωτ. 5051/20.12.2013 Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε η βουλευτής του Νομού Ηλείας Έφη Γεωργοπούλου – Σαλτάρη σε συνεργασία με εννέα (9) βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και συγκεκριμένα τον Χρήστο Μαντά, τον Γιώργο Πάντζα, την Τζένη Βαμβακά, τον Αιχάν Καρά Γιουσούφ, την Παναγιώτα Δριτσέλη, τον Απόστολο Αλεξόπουλο, την Θεανώ Φωτίου, τον Τάσο Κουράκη και τον Μιχάλη Κριτσωτάκη με αφορμή την συστηματική υποβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Συμφώνα με δηλώσεις-δεσμεύσεις του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων πριν από έξι (6) περίπου μήνες, όλοι οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων που είχαν επιλέξει τις υπό κατάργηση ειδικότητες στα ΕΠΑΛ θα ολοκλήρωναν κανονικά τις σπουδές τους και τα κενά θα καλύπτονταν με ωρομίσθιους καθηγητές. Τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς η κατάσταση που επικρατεί στα Επαγγελματικά Λύκεια είναι αποκαρδιωτική.

Ενδεικτικά, αναφέρεται σαν παράδειγμα ότι στο Νομό Αχαΐας χάνονται εβδομαδιαίως τριακόσιες (300) διδακτικές ώρες στην Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση. Αντίστοιχα, στο Νομό Ηλείας οι προσλήψεις ωρομισθίων στον τομέα Υγείας Πρόνοιας -όπου οι μαθητές έχαναν μέχρι πρόσφατα εκατόν εξήντα δύο (162) ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως- έγιναν με το σταγονόμετρο ή και καθόλου, όπως χαρακτηριστικά συνέβη στο ΕΠΑΛ των Κρεστένων.

Το μείζον πρόβλημα που προκύπτει στα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα έχει να κάνει με το γεγονός πως, ενώ ήδη ολοκληρώνεται η διδασκαλία τους για το έτος 2013, οι ώρες που έχουν διδαχθεί συνολικά οι μαθητές διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό από σχολείο σε σχολείο.

Στον Προϋπολογισμό για το οικονομικό έτος 2014 αναφέρεται ως διαρθρωτική μεταρρύθμιση η συγχώνευση 1.676 σχολικών μονάδων. Βάσει αυτής της κεντρικής κυβερνητικής κατεύθυνσης-οδηγίας, Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε όλη την χώρα καταργούν και συγχωνεύουν τμήματα.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν τον κ. Υπουργό πόσες διδακτικές ώρες έχουν χαθεί μέχρι σήμερα στο σύνολο των ΕΠΑΛ και τι σκοπεύει να κάνει για την αναπλήρωση τους, τι μέτρα προτίθεται να λάβει άμεσα για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που συνεχίζουν να υπάρχουν στα ΕΠΑΛ της χώρας, εάν προτίθεται να υλοποιήσει την – κατά την κυβέρνηση – «διαρθρωτική μεταρρύθμιση» που περιλαμβάνεται στον Προϋπολογισμό για το οικονομικό έτος 2014 και προβλέπει τη συγχώνευση 1.676 σχολικών μονάδων, σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία έγκρισης ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ για το επόμενο σχολικό έτος και τέλος εάν προτίθεται το Υπουργείο, μετά και την εκ των πραγμάτων αποτυχία του μέτρου της κατάργησης ειδικοτήτων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, να επανεντάξει τις καταργημένες ειδικότητες στην τυπική εκπαίδευση και συνεπακόλουθα να ανακαλέσει το μέτρο της διαθεσιμότητας για τους εκπαιδευτικούς που την στελεχώνουν.

Περισσότερα Νέα