Να κλείσει το οδικό “δαχτυλίδι” της Πελοποννήσου – Ερώτηση Κ. Τζαβάρα προς τον υπουργό Υποδομών για το τμήμα Πύργος-Τσακώνα από τον βουλευτή Ηλείας
24 Ιουλίου - 19:31 Τοπικά
Τη δρομολόγηση της κατασκευής σύγχρονου αυτοκινητόδρομου στο οδικό τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα ζητά με ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών ο βουλευτής Ηλείας και πρώην υπουργός Κώστας Τζαβάρας, τονίζοντας ότι θα πρέπει η κυβέρνηση να εξαντλήσει κάθε περιθώριο για να κλείσει το οδικό «δαχτυλίδι» της Πελοποννήσου, εξέλιξη που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για τη διοικητική της ενοποίηση.
Ο Κώστας Τζαβάρας υπενθυμίζει πως το αρχικό σχέδιο της Ολυμπίας Οδού, όπως αυτό παρουσιάστηκε και ψηφίστηκε στη Βουλή το 2007 από τον τότε υπουργό Υποδομών κ. Σουφλιά, προέβλεπε την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου έως την Τσακώνα, όμως η απόφαση του ΣτΕ για τον Καϊάφα, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, ουσιαστικά «πάγωσαν» από το 2010 τον οποιονδήποτε σχεδιασμό για το συγκεκριμένο οδικό τμήμα.
Ο Ηλείος βουλευτής επισημαίνει ότι ο δρόμος Πύργος-Τσακώνα εμφανίζει υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο, καθώς μέσω αυτού διακινούνται τα αγροτικά προϊόντα από την περιοχή της Ζαχάρως και των Κρεστένων από και προς την περιοχή της Τριφυλίας και Καλαμάτας, ενώ τους θερινούς μήνες η κίνηση πολλαπλασιάζεται, λόγω της πολύ αυξημένης τουριστικής κίνησης προς τους αρχαιολογικούς χώρους και τις παραλίες της Ηλείας.
Ο πρώην υπουργός σημειώνει ότι μετά τη δρομολόγηση της κατασκευής της Πατρών-Πύργου, η νότια Ηλεία είναι η μοναδική περιοχή χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο παρότι διαθέτει μοναδικό φυσικό και αρχαιολογικό πλούτο (Ιαματικές Πηγές Καϊάφα, ναός Επικούριου Απόλλωνα, Αρχαία Σαμία, κ.ά) και προσθέτει πως η κατασκευή ενός τέτοιου έργου θα αυξήσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας στην περιοχή και ταυτόχρονα θα διαμορφώσει συνθήκες αναπτυξιακής έκρηξης και στενότερης συνεργασίας με την όμορη Μεσσηνία, ιδιαίτερα στον πρωτογενή τομέα.
«Μετά την αίσια έκβαση σχετικά με την Πατρών-Πύργου, απομένει το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, για να κλείσει το οδικό “δαχτυλίδι” της Πελοποννήσου. Είναι γνωστές οι νομικές και περιβαλλοντικές παράμετροι που υφίστανται λόγω της απόφασης του ΣτΕ σχετικά με το οικοσύστημα του Καϊάφα, ωστόσο η κυβέρνηση οφείλει να εξαντλήσει κάθε περιθώριο και να εξετάσει ποιες εναλλακτικές υπάρχουν για την κατασκευή του έργου. Η Νότια Ηλεία είναι πλέον η μοναδική περιοχή χωρίς σύγχρονο οδικό άξονα παρότι διαθέτει μοναδικό φυσικό και αρχαιολογικό πλούτο. Είναι βέβαιο ότι ένα τέτοιο έργο θα την εκτοξεύσει αναπτυξιακά, ιδιαίτερα σε τομείς όπως ο τουρισμός και η αγροτική παραγωγή», δήλωσε.