Συνεχίζεται στην Αρχαία Ολυμπία το 1ο Διεθνές προσκήνιο σπουδαστών και νέων. Το πρόγραμμα των σημερινών εκδηλώσεων
24 Ιουλίου - 17:18 Τοπικά
Συνεχίζεται στην Αρχαία Ολυμπία το 1ο Διεθνές προσκήνιο σπουδαστών και νέων, που οργανώνεται από το ίδρυμα Κακογιάννη. Το σημερινό πρόγραμμα, στο οποίο όπως κάθε μέρα η είσοδος είναι ελεύθερη στο κοινό είναι το παρακάτω (υπενθυμίζεται ότι οι παραστάσεις δίνονται στο θέατρο Δρούβα):
Παρασκευή 8 Μαΐου
10:00
“Ελένη“ Ευριπίδη, Γυμνάσιο Παξών
16:30
“Πλούτος” Αριστοφάνη, Γενικό Λύκειο Επισκοπής, Ηράκλειο Κρήτης
18:30
“Αντιγόνη” Σοφοκλή, 1ο Γενικό Λύκειο Ορεστιάδας
21:00
Προβολή ταινίας “Anaparastasis: η ζωή και το έργο του Γιάννη Χρήστου (1926-1970)” του Κωστή Ζουλιάτη. Θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη.
Κλειστό Γυμναστήριο Αρχαίας Ολυμπίας
· Γυμνάσιο Παξών
“Ελένη” Ευριπίδη
Συμμετοχή: Σεμινάριο, Προσκήνιο
Το σχολείο μας διοργανώνει τις καθιερωμένες γιορτές με απαγγελίες, δρώμενα, μουσικές, θεατρικές παραστάσεις και χορωδία, αξιοποιώντας παράλληλα και τις δυνατότητες που προσφέρουν τα τεχνολογικά μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας για ηχογραφήσεις, ταινίες μικρού μήκους, προβολές κ.ά. Πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων διοργανώνεται από τους μαθητές παζάρι στο οποίο παρουσιάζονται κατασκευές των μαθητών (από ξύλο, χαρτί, πέτρα, πηλό κ.ά), γλυκά και μεζέδες.
Από τον Απρίλη του 2013 λειτουργεί κινηματογραφική ομάδα, που μέχρι στιγμής, έχει δημιουργήσει έξι ταινίες (τέσσερις εκ των οποίων animation, με την τεχνική stop motion) ενώ μία από αυτές με τον τίτλο «Επείγον Περιστατικό» έχει βραβευτεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Όταν πληροφορηθήκαμε ότι το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης υλοποιεί τα Έργο «ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ» θεωρήσαμε πρόκληση για το σχολείο και τους μαθητές μας να συμμετάσχει διότι η θεατρική μας ομάδα, που αποτελείται από μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, δεν έχει εμπειρία σχετική με παράσταση αρχαίας τραγωδίας. Παρά τις δυσκολίες που γνωρίζαμε πως θα υπάρχουν το θεωρήσαμε μια καλή ευκαιρία να έρθουν οι μαθητές μας σε επαφή με αυτό το λογοτεχνικό είδος χωρίς να γίνεται σύνδεση με «το σχολικό μάθημα» που συχνά απωθεί, και να μυηθούν σε αρχές και ιδέες που δύσκολα κατανοούνται. Παράλληλα, ήταν για μας ένας τρόπος να δουλέψουμε με έναν εναλλακτικό τρόπο απολαμβάνοντας τη δημιουργία και τη συνεργασία μεταξύ μας και με τους μαθητές μας.
Μέσα από τις πρόβες οι μαθητές δείχνουν να αγαπούν αυτό που κάνουν και να προσπαθούν πλέον να χρησιμοποιήσουν και το σώμα, την κίνηση και τη μουσική σε συνδυασμό με τα λόγια.
Όνομα Σχολειού: Γυμνάσιο Παξών
Χώρα – Περιοχή: Παξοί
Τίτλος Παράστασης: Ελένη
Συγγραφέας: Ευριπίδης
Σύνθεση Μουσικής: Χριστίνα Κουκκουλλή
Συντελεστές
Καθηγητές: Νικόλαος Γκατζούνης, Ευτέρπη Λύχνου, Αλεξάνδρα Παπανικολάου
Συμμετέχουν οι μαθητές: Αθανασία Απέργη, Ελλι Απέργη, Ελένη Αραβαντινού, Ανδριάνα Αργυρού, Κωνσταντίνος Αρώνης, Χαρίκλεια Βερονίκη, Αναστασία Βλαχοπούλου, Αλεξάνδρα Ελέζι, Εύα Ελέζι, Ελένη Κάντα, Κωνσταντίνος Κάργας, Χαρίλαος Λάγγης, Δανάη Μάστορα, Ιωάννης Μάστορας, Σπυρίδων Ρουσιάδης.
· Γενικό Λύκειο Επισκοπής, Ηράκλειο, Κρήτη
“Πλούτος” Αριστοφάνη
Συμμετοχή: Προσκήνιο
Η θεατρική ομάδα του ΓΕΛ Επισκοπής δημιουργήθηκε το σχολικό έτος 2011-2012 κι έχει παρουσιάσει τα παρακάτω έργα : 2011-2012 «Πεντανόστιμη» της Λ. Διβάνη, 2012-2013 «Ποια Ελένη;» των Ρέππα-Παπαθανασίου και «Νεφέλες» του Αριστοφάνη (συμμετοχή στο Φεστιβάλ Αρχαίου Θεάτρου στην αρχαία Μεσσήνη), 2013-2014 «ποιος σκότωσε τον William;» της Λ. Δημητρακοπούλου & «Με αφορμή τον Greco» μουσικο-θεατρικό δρώμενο βασισμένο σε κείμενα του Ν. Καζαντζάκη, 2014-2015 «Πλούτος» του Αριστοφάνη (θα παρουσιαστεί τοπικά κατά τη λήξη του σχολικού έτους)
Καθώς η δουλειά μας κρίνεται αξιόλογη, συμμετέχουμε με τις παραστάσεις μας, τα δυο τελευταία χρόνια, σε πολιτιστικές εκδηλώσεις που διοργανώνει ο Δήμος Ηρακλείου.
Η σκέψη να ασχοληθούμε με το Αρχαίο Δράμα δημιουργήθηκε με την ελπίδα να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με το αρχαίο ελληνικό θέατρο το οποίο, παρόλο που διδάσκονται, στην πραγματικότητα αγνοούν και συχνά απαξιώνουν. Βασικός εκπαιδευτικός στόχος είναι η βιωματική επαφή των παιδιών με έργα που παραμένουν διαχρονικά και αποτελούν την πολιτιστική μας κληρονομιά. Παράλληλα, επιδιώξαμε, με τη συμμετοχή μας σε Φεστιβάλ που λαμβάνουν χώρα σε αρχαία θέατρα, να γνωρίσουν οι μαθητές και τους χώρους, αλλά και να βιώσουν τη μαγεία και το δέος του να παίζεις σε τέτοιους ιστορικούς χώρους.
Τελικά, μέσα από αυτήν την εμπειρία διαπιστώσαμε ότι οι μαθητές διδάσκονται ουσιαστικά, πλουτίζουν σε γνώσεις, πλημμυρίζουν σε συναίσθημα και αποκτούν το ερέθισμα να αναζητήσουν περισσότερα στοιχεία για το αρχαίο θέατρο, τους συγγραφείς και τα έργα τους.
Όνομα σχολείου: Γενικό Λύκειο Επισκοπής
Χώρα- περιοχή: Ηράκλειο, Κρήτη
Τίτλος παράστασης: Πλούτος
Συγγραφέας: Αριστοφάνης
Μετάφραση: Κ. Χ. Μύρης
Συντελεστές
Καθηγητές: Ζεάκη Παρασκευή, Παπαδάκη Ελευθερία
Συμμετέχουν οι μαθητές: Ανδρουλάκη Χαρά, Καραπιπεράκη Φανή, Κουρουγκαβούρη Δέσποινα, Κωνσταντόπουλος Νίκος, Λαγουδάκη Μαρία, Μουρτζάκης Αλέξανδρος, Μπεζεργιάννης Μάνος, Νηστικάκη Αναστασία, Νικολουδάκης Νικόλαος, Ρασιδάκη Ελένη, Σαρτζετάκης Άρης, Σουλιωτάκη Μαρία, Σπανάκη Ελένη, Φαρσαράκη Ελένη, Φραγκάκης Ελευθέριος, Χατζάκη Μαρία
· 1ο Γενικό Λύκειο Ορεστιάδας
“Αντιγόνη” Σοφοκλή
Συμμετοχή: Σεμινάριο, Προσκήνιο
Η σχολική μας μονάδα έχει συνεχή παρουσία τα τελευταία χρόνια στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης μας, εντός και εκτός σχολείου. Οι μαθητές μας ασχολήθηκαν δημιουργικά με το θέατρο και με άλλου είδους πολιτιστικές δράσεις. Με μία σειρά παραστάσεων που αφορούν το αρχαίο θέατρο παρουσίασαν με μεγάλη επιτυχία και πολλές διακρίσεις την «Μήδεια» του Ευριπίδη και την «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη. Αυτή η ενασχόληση έδωσε κίνητρα για να πειραματιστούν οι μαθητές μας με σύγχρονα έργα και ανέβασαν το έργο «Του νεκρού αδελφού» του Μ. Θεοδωράκη και «τα Σκουπίδια» του Γ. Ξανθούλη. Επίσης, στο πλαίσιο της εορτής για την απελευθέρωση της Θράκης παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία η παράσταση «Αλησμόνητες πατρίδες – πρόσφυγες της Θράκης – Ίδρυση της νέας Ορεστιάδας» με περιεχόμενο τοπικά ιστορικά στοιχεία. Ακόμη, στη λήξη κάθε σχολικής χρονιάς παρουσιάζονται δράσεις στο πλαίσιο του μαθήματος των Ερευνητικών Εργασιών (projects) όπου οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να αναδείξουν το ταλέντο τους, όπως έγινε και με την παρουσίαση της παράστασης «Ταξιδεύοντας στις αίθουσες του σχολείου μας με οδηγούς μεγάλους Έλληνες», στο θεατρικό εργαστήρι «Διόνυσος». Συμμετέχουν, επίσης, σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς (ποίησης και διηγήματος) αλλά και φωτογραφίας που οργανώνονται εντός και εκτός σχολείου με ιδιαίτερες διακρίσεις και βραβεία (1ο βραβείο στον Πανελλήνιο διαγωνισμό ποίησης του Μορφωτικού Ομίλου Πετρούπολης). Κλείνοντας, καλό είναι να αναφερθεί η καλλιτεχνική παιδεία που διαθέτουν πολλοί μαθητές στη μουσική, καθώς είναι γνώστες μουσικών οργάνων και βοηθούν σημαντικά κατά την παρουσίαση των σχολικών εορτών.
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς οι μαθητές της Β΄ Λυκείου ήρθαν σε επαφή, μέσω του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών, με το αρχαίο θέατρο και εξέφρασαν την επιθυμία τους να ασχοληθούν δημιουργικά και να παρουσιάσουμε, στα πλαίσια της σχολικής κοινότητας, μία παράσταση Αρχαίου Δράματος. Δεν είναι τυχαίο που ως έργο επιλέχθηκε η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή μιας και διδάσκεται στην τάξη της Β΄ Λυκείου. Πιστέψαμε πως έτσι θα δημιουργούνταν μία ειδική σχέση του σχολικού περιβάλλοντος με τη δημιουργική έκφραση του θεάτρου. Στόχος μας ήταν τα παιδιά να εντρυφήσουν στο Αρχαίο Δράμα με την ενασχόλησή τους και τη συμμετοχή τους στην παράσταση και να μην μείνουμε στα στενά όρια της διδασκαλίας μέσα στην τάξη. Θελήσαμε, λοιπόν, μέσα από το Αρχαίο Δράμα οι μαθητές να προβληματιστούν και να διδαχθούν ιδέες και θέσεις, που θέτει ο Σοφοκλής, μέσα από τα λόγια των ηρώων του όπως: η φθοροποιός δύναμη του χρήματος, η υποχρέωση των παιδιών που πρέπει να υπακούν και να σέβονται τους γονείς τους, η δύναμη του έρωτα, η σύγκρουση της ανθρώπινης εξουσίας με τους ηθικούς νόμους. Είδαμε στην πορεία, με ικανοποίηση, πως οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με ιδιαίτερο ζήλο και αγάπη στο εγχείρημα αυτό και πως τα οφέλη ήταν πολλαπλά. Έμαθαν να συνεργάζονται, να σκέφτονται και να προβληματίζονται με αφορμή το έργο. Αυτό λειτούργησε ευεργετικά, γιατί τους έβγαλε από την καθημερινότητά τους και την πίεση των μαθημάτων. Βρήκαν διέξοδο και διοχέτευσαν την ενέργειά τους στην προσπάθεια αυτή περνώντας και αξιοποιώντας δημιουργικά τον περιορισμένο ελεύθερο χρόνο τους.
Όνομα Σχολειού: 1ο Γενικό Λύκειο Ορεστιάδας
Χώρα – Περιοχή: Έβρος
Τίτλος Παράστασης: Αντιγόνη
Συγγραφέας: Σοφοκλής
Συντελεστές
Καθηγητές: Κωνσταντίνος Ραλούσης, Ευδοκία Σταφίδα, Φανή Τζιλιτούδη.
Συμμετέχουν οι μαθητές: Γεωργία Γκουζούμα, Ιωάννης Γκουζούμας, Πολυχρόνης Γκροζούδης, Άννα Δοβρίδου, Νικόλαος Δουλγερίδης, Ελεάννα Δρακούδη, Αγγελική Ζαριφείδου, Χριστίνα Κωνσταντινίδου, Ζηνοβία Μανωλίδου, Αικατερίνη Παπαγεωργίου – Καυκά, Αναστασία Παπαδοπούλου, Πεχλιβανίδου Ελένη, Δημήτριος Τουλούμπας, Βασίλειος Τσερτσίδης, Εριφύλη-Φιλοθέη Τσιολάκογλου, Γεώργιος Τσομπανίδης,.
Προβολή Ταινίας και συζήτηση με τον σκηνοθέτη
«Anaparastasis: Η ζωή και το έργο του Γιάννη Χρήστου (1926-1970)»
Ντοκιμαντέρ του Κωστή Ζουλιάτη
Ελλάδα – 2012 – 96΄- Βιογραφία, Μουσική
https://www.youtube.com/watch?v=Q0TP0U0T5ls
Παρασκευή 8 Μαΐου 2015, στις 21:00
Χώρος: Κλειστό Γυμναστήριο Αρχαίας Ολυμπίας
Μια εξαιρετική σπουδή στη ζωή και στο έργο του μεγάλου συνθέτη, που ανήκει στις μεγάλες μορφές της μουσικής πρωτοπορίας του 20ου αιώνα. Μέσα από την παρουσίαση της εργογραφίας του συνθέτη, με σπάνια οπτικοακουστικά ντοκουμέντα και συνεντεύξεις με φίλους και συνεργάτες του από μουσικό αλλά και τον ευρύτερο καλλιτεχνικό χώρο, η ταινία σκιαγραφεί το πορτρέτο, τις ιδέες αλλά και τις δημιουργίες του ξεχωριστού αυτού δημιουργού και στοχαστή της τέχνης.
Για τον Γιάννη Χρήστου μιλούν:
Θόδωρος Αντωνίου, Στέφανος Βασιλειάδης, Στέλλα Γαδέδη, Νίκος Δεσποτίδης, Κάρολος Κουν, Μίλτος Λογιάδης, Νίκος Μαμαγκάκης, Χάρης Ξανθουδάκης, Ανδρέας Ροδουσάκης, Σπύρος Σακκάς, Γρηγόρης Σεμιτέκολο, Νέλλη Σεμιτέκολο, Γιάννης Συγλέτος, Φίλιππος Τσαλαχούρης, Ντόρα Τσάτσου-Συμεωνίδου Rupert Huber, Doris Huber και ο Γιάννης Χρήστου.
Ο Γιάννης Χρήστου γεννήθηκε στην Ηλιούπολη, ΒΑ του Καΐρου, στις 8 Ιανουαρίου 1926, από Έλληνες γονείς. Φοίτησε στο αγγλικό κολλέγιο Βικτόρια της Αλεξάνδρειας και ξεκίνησε να συνθέτει από μικρή ηλικία. Σύμφωνα με το μύθο, στα μέσα της δεκαετίας του ’40, ταξίδεψε στην Αγγλία για να σπουδάσει Συμβολική Λογική και Φιλοσοφία στο Βασιλικό Κολλέγιο του Κέιμπριτζ, δίπλα στο Λούντβιχ Βιτγκενστάϊν και τον Μπέρτραντ Ράσελ. Παράλληλα, παρακολούθησε ιδιαίτερα μαθήματα αρμονίας και αντίστιξης με τον Χανς Φέρντιναντ Ρέντλιχ -διακεκριμένο μουσικολόγο, μαθητή και μελετητή του Άλμπαν Μπεργκ- ενώ το 1949 μετακόμισε στη Ρώμη για να σπουδάσει ενορχήστρωση με τον Άντζελο Φραντσέσκο Λαβανίνο, γνωστό κυρίως για κινηματογραφικές συνθέσεις. Περιπλανήθηκε αρκετά στην Ευρώπη, διαμένοντας για ένα μικρό διάστημα στη Ζυρίχη, όπου παρακολούθησε διαλέξεις ψυχολογίας του Καρλ Γιούνγκ, επηρεασμένος από το μεγαλύτερο αδερφό του Εύη Χρήστου, μαθητή του Γιούνγκ, ο οποίος πέρασε από τη ζωή του νεαρού Γιάννη ως πνευματικός μέντορας. Στις αρχές της δεκαετίας του ’50, είχε ήδη επιστρέψει στην Αλεξάνδρεια και το 1956 παντρεύτηκε τη Θηρεσία (Σία) Χωρέμη, μια ξεχωριστή ζωγράφο από τη Χίο, η οποία στήριξε τον Χρήστου σε όλες τις αισθητικές και δημιουργικές αναζητήσεις του. Την ίδια χρονιά, ο αδερφός του Εύης, σκοτώνεται σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα –γεγονός που, στα χρόνια που ακολούθησαν, επηρέασε βαθιά τον ψυχισμό και το έργο του συνθέτη. Στην Αλεξάνδρεια, έχει οργανώσει το προσωπικό στούντιό του και αφιερώνεται στη σύνθεση.
Το 1953 έχει ήδη συνθέσει τα πρώτα μεγάλα συμφωνικά έργα: Μουσική του Φοίνικα, Πρώτη Συμφωνία, Λατινική Λειτουργία. Το 1956 έχει ολοκληρώσει τα Έξι Τραγούδια σε ποίηση Τ.Σ.Έλιοτ. Το 1960 ο Χρήστου εγκαταστάθηκε οριστικά στην Ελλάδα, μοιράζοντας το χρόνο του ανάμεσα στην Αθήνα και τη Χίο. Έχει ήδη ολοκληρώσει τη Δεύτερη Συμφωνία και τις Μετατροπές. Παράλληλα συνθέτει μουσική για το αρχαίο ελληνικό δράμα για το Εθνικό Θέατρο (Αγαμέμνων, Προμηθέας Δεσμώτης) και το Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν (Πέρσες, Βάτραχοι, Οιδίπους Τύραννος). Ακολουθούν τα έργα Τοκάτα για Πιάνο και Ορχήστρα, τα ορατόρια Πύρινες Γλώσσες και Μυστήριον. Μετακομίζει στην Αθήνα, εξαιτίας των όλο και περισσότερων καλλιτεχνικών γεγονότων στα οποία συμμετέχει. Η ύστερη φάση της δημιουργίας του είναι η πλέον παραγωγική: Πράξη για 12, Κυρία με τη Στρυχνίνη, Επίκυκλος, Εναντιοδρομία, Αναπαραστάσεις –ένα σύνολο διαφόρων πολύτεχνων τελετουργιών, από το οποίο ολοκληρωμένα έργα είναι μόνο δύο: η Αναπαράστασις Ι ή ο Βαρύτονος και η Αναπαράστασις ΙΙΙ ή ο Πιανίστας. Από το 1968, εργάζεται πυρετωδώς πάνω σε ένα φιλόδοξο σχέδιο: μια σύγχρονη όπερα μεγάλου διαμετρήματος, βασισμένη στην Ορέστεια του Αισχύλου, αλλά δεν θα προλάβει να την παρουσιάσει ποτέ. Τα ξημερώματα της 8ης Ιανουαρίου 1970, επιστρέφοντας από την ταβέρνα όπου έκανε το τραπέζι στους φίλους του για την ονομαστική του γιορτή και ενώ ξημερώνει η μέρα των γενεθλίων του, ο Γιάννης Χρήστου σκοτώνεται σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Όπως καταθέτει κι ο σημαντικός μουσικολόγος Μάικλ Στιούαρτ, με το θάνατο του Χρήστου «ο σύγχρονος μουσικός κόσμος έχασε ένα από τα συναρπαστικότερα και προκλητικότερα ταλέντα του.
Πολλοί τον θεωρούσαν ως έναν από τους σημαντικότερους συνθέτες της γενιάς του. Εξαιρετικά προικισμένος, προκαλούσε πολλές συζητήσεις και θαυμαζόταν πολύ τόσο στη χώρα του όσο και στο εξωτερικό. Ωστόσο, παρ’ όλο που το όνομά του ως σήμερα προκαλεί το μεγαλύτερο σεβασμό στους κύκλους της σύγχρονης μουσικής, οι εκτελέσεις έργων του είναι εξαιρετικά σπάνιες. Την εποχή του θανάτου του Χρήστου, η μουσική του ακουγόταν σε μερικά από τα πιο φημισμένα διεθνώς φεστιβάλ μουσικής, ενώ ο ίδιος ετοιμαζόταν να παραδώσει στη δημοσιότητα το πιο φιλόδοξο εγχείρημα της σταδιοδρομίας του. […] Ο πρόωρος χαμός του άφησε μισοτελειωμένα πολλά του σχέδια, μεταξύ των οποίων και την Ορέστεια, που η παγκόσμια πρώτη παρουσίασή της είχε προγραμματιστεί για τον Απρίλιο του 1970 στο Λονδίνο, στα πλαίσια του Αγγλικού Φεστιβάλ Μπαχ, ενώ σχεδιάζονταν και άλλες παρουσιάσεις της στη Γαλλία, την Ιαπωνία, την Αμερική και τη Σκανδιναβία.
Ο Χρήστου συνήθιζε να εργάζεται ολόκληρες ώρες χωρίς διακοπή, αλλά όταν δεν τον απασχολούσε η σύνθεση καθαυτή, περνούσε πολλές ώρες στη μεγάλη του βιβλιοθήκη μελετώντας φιλοσοφία, ανθρωπολογία, ψυχολογία, θεολογία, συγκριτική θρησκειολογία, ιστορία, καθώς και κείμενα σχετικά με την αλχημεία και αποκρυφισμό. Ο Χρήστου ήταν εξίσου φιλόσοφος και μεταφυσικός στοχαστής όσο και συνθέτης, και έχει ιδιαίτερη σημασία για την κατανόηση της δημιουργίας του, η συνειδητοποίηση ότι όλη του η μουσική αποτελούσε άμεση απόρροια των φιλοσοφικών μελετών και θεωριών του. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την παραγωγή της τελευταίας δεκαετίας της ζωής του, όπου οι συνθετικές τεχνικές και διαδικασίες ξεπερνούν τα ως τότε συμβατικά πλαίσια της μουσικής».
Ο Κωστής Ζουλιάτης
Ο Κωστής Ζουλιάτης γεννήθηκε το 1979 στην Αθήνα και μέχρι τώρα έχει καταπιαστεί μόνο με ήχους και εικόνες. Σπούδασε μουσική στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο (Κέρκυρα), όπου επίσης είναι υποψήφιος διδάκτωρ, με θέμα τη φιλοσοφική σκέψη του Γιάννη Χρήστου, όπως αυτή προκύπτει από τα χειρόγραφά του. Είναι ιδρυτικό μέλος διαφόρων μουσικών σχημάτων (Night On Earth, Paracroussis κ.α.) για τα οποία συνθέτει μουσική και συμμετέχει ως μουσικός και αυτοσχεδιαστής, ενώ παράλληλα πραγματοποιεί και σόλο-πιανιστικές εμφανίσεις. Έχει συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις ως πιανίστας και μουσικός επιμελητής, έχει συνθέσει μουσική για ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ και έχει σκηνοθετήσει βίντεο-φιλμ μικρού μήκους και μουσικά βίντεο, συμπεριλαμβανομένου ενός μικρού πορτρέτου του σύγχρονου Έλληνα συνθέτη Δημήτρη Δραγατάκη. Η σπουδή του στον κινηματογράφο αφορά το έργο και τις διδαχές των Εντ Γουντ, Αντρέι Ταρκόφσκι και Καραβάτζιο, καθώς και μια συγκλονιστική διάλεξη του διευθυντή φωτογραφίας Κρίστοφερ Ντόιλ. Ως ερευνητής, εργάστηκε για χρόνια πάνω στη ζωή και το έργο του συνθέτη Γιάννη Χρήστου. Έχει υπογράψει τις δημοσιευμένες εργασίες: Μια μουσικολογική προσέγγιση του ‘A Love Supreme’ του Τζον Κολτρέιν και η σημασία του ως μορφή έκφρασης πνευματικού πάθους (2000), Πολιτική και μουσική στα έργα του Λουίτζι Νόνο (2003), Συμβολισμός στη μουσική του Άλμπαν Μπεργκ (2004), Γιάννης Χρήστου – Τ.Σ.Έλιοτ – Πήτερ ντι Σοτουά: Επτά επιστολές για Έξι τραγούδια (2010 – δημοσιευμένη στην περιοδική έκδοση του Εργαστηρίου Ελληνικής Μουσικής του Ιονίου Πανεπιστημίου), Γιάννης Χρήστου: Αλχημιστής των Ονείρων (2010 – δημοσιευμένη στο περιοδικό Δίφωνο).
Σάββατο 9 Μαΐου
12:30
“Αντιγόνη” Σοφοκλή, Αβερώφειο Γυμνάσιο – Λύκειο Αλεξάνδρεια, Αίγυπτος
16:30
“Άλκηστις” Ευριπίδη, 11ο Γενικό Λύκειο Περιστερίου, Αθήνα
18:00
“Εκάβη” Ευριπίδη, Θεατρική Ομάδα, Πανεπιστήμιο Αιγαίου (Λήμνος)
Όλες οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στο ανοιχτό Θέατρο Δάσους Δρούβα.
Σε περίπτωση βροχής, οι παραστάσεις θα μεταφερθούν στο ειδικά διαμορφωμένο Κλειστό Γυμναστήριο της Αρχαίας Ολυμπίας
Καθημερινά, και ώρες 10:00 – 21:00, θα λειτουργούν:
- Έκθεση κοστουμιών και φωτογραφίας από τα γυρίσματα και στιγμιότυπα των ταινιών Ιφιγένεια, Ηλέκτρα και Τρωάδες από την “Τριλογία ” του Μιχάλη Κακογιάννη
Αμαξοστάσιο
- Eικαστική εγκατάσταση του Γυμνασίου Αρχαίας Ολυμπίας
Κτίριο ΟΣΕ
Σε όλες τις παραστάσεις, τις προβολές και τις εκθέσεις, η είσοδος θα είναι ελεύθερη στο κοινό.
Σημείωση:
Το πρόγραμμα υπόκειται σε τροποποιήσεις